Sunday, April 24, 2011

CONTEST SEMUA TENTANG 4


Assalamualaikum..

Hye... memang bertuah la aku kan sebab tersinggah blog kau wahai CHEMON.. dan memang nasib aku tiba2 ternampak kau mengetag aku saat aku kegersangan dan ketandusan kasihsayang idea. Oleh itu, aku haruslah menunaikan tanggungjawab sebagai orang yang ditag untuk memboloskan diri dalam contest ini..yahoooo yahooo..Apa lagi yang ko bole buat selain join contest je kan. T___T. Menangnya tak jugak. LOL ! Arghh persetankan semua tu.

Contest kali ni kacang je ah. Tu yang aku berkobar-kobar nak jawab soalan. HUH. Rase target semua A je dalam tangan. Amin..Kalau tak menang pun, anggap tu sebagai cabaran. Nak seribu daya, taknah dah ! Pergi main jauh2 sana. *tetiba.


 Hai Fiqa ! Saya lah follower baru awak. I dah follow you, you follow i balik yea. HAH. Memang nak kene pelempang kalau buat statement macam tu kan. Forget it. Just joking yeaaa. Jangan ambil hati tau. Nah belahlah dadaku kalau nak sangat..HEHE..Fiqa ni lah penganjur contest ni.



Let's start bebeh. Baca bismillah dan selawat banyak2 nak jawab soklan ni. Kata target A dalam tangan kn..
-___-'''. Bengong mu...

4 PERKARA DECRIBE ABOUT MYSELF ;)
i. Sangat suka makanan yang pedas tahap sampai keluar air mata syahdu nih.
ii. Pencinta merah. Merah itu cinta. Cinta itu love. cewahh.
iii. Aku suka gila minum dutchlady strawberry.nyunyum.marilah sihat bersama gueee.
iv. Aku duduk di kg Desa Temu Jodoh. Saja nak gebang nama kg. So, siapa2 yang tak bertemu jodoh lagi marilah jemput ke kg aku. Kan napeacepoyo ? Nanti aku masakkan gulai buaya untuk korang. owh! mables!

4 NAMA MANJE ;)
i. Manje. HAHA. sila jgn terpedaya.
ii. Haya
iii. caHAYA
iv. macam adik siti nurhaliza lah. (mentang2 aku pun ada taik lalat bwh bibir macam dia. -.-') LOL !

4 PERKARA BAIK HARI NI ;)
i. Aku bangun cepat wey. Clap clap..
ii. Aku sapu rumah. Aku basuh baju. Aku basuh pinggan. Aku basuh rumah. Aku basuh keretasorong (oh ini bukan aku)..
iii. Aku tolong pergi kedai, belikan alat tulis adik aku, lantas terus claim duit . Ah aku bukan kakak yang baik nak bermurah hati dengan adik sendiri. HAHA (aku tak suka org panggil aku kakak)
iv. Aku bagi kakak aku baju2 yang aku tak pakai lagi sebab..............dah tak muat...*nangis.

4 TEMPAT YANG AKU TERINGIN NAK PERGI
i. Tanah suci Mekah. *eh macam samalah dengan cik fara.haha
ii. Korea China Jepun. *spesies mata sepet macam aku. Mestilah aku nak cari geng kan..;p
iii. Jerman
iv. Pulau2 kat Malaysia sudaaa. Takyah pegi jauh sangat. Kot2 masa honeymoon nanti. Jimat sebab duit da banyak keluar masa kahwin *eh apa aku merepek ni -___-'

4 BENDA WAJIB BAWA BILA KELUAR
i. Henpon
ii. Purse. Atm card. Duit syiling. Lesen kahwin motor kereta. Padahal naik bas je kot. HAHA.
iii. Compact powder n lipbalm. Minyak kapak.
iv. Gula2. Apa2 kudapan yang aku boleh gigit dengan rakus~

4 PERKARA YANG SAYA BUAT SEBELUM JOIN CONTEST
i. Aku baru makan maggi dengan kepedasan tahap maksima. Na terkoyak taw bontot aku nih. Airmata jangan cerita. Tapi rasa betul2 heaven.
ii. Ratah sambal sotong.
iii. Tengok video kahwin Marshanda. Sangat gojes n lelaki dia owh *beberapa tangan*(handsome)
iv. Layan nasyid. Marathon balik cerita SEE U DI IPT by UNIC yang dah berkurun lama. Ttiba rindu. Nangis pon dah. Asal aku ni macam berjiwa lembut ni haaa??

4 RAGAM MANUSIA YANG DIJUMPA PADA HARI NI 
i. Manusia yang macam lipas kudung sebab kepanasan tahap mendidih2. owh itu sgt hiperbola.
ii. Pemalas. Ni pulak macam adik aku sebab dia baru nak basuh kasut time malam2 buta nih. huh.
iii. Kurang kasih sayang. Macam kakak aku sebab dia balik tanpa suami di sisi. HAHA. Na merengek2 dengan aku pulak. ;p
iv. Manusia yang sangat malu2 na luahkan kesedapan kek yang aku buat. erk . bole ke ni ?

4 MISI YANG KENE CAPAI TAHUN NI
i. Nak study betul2 sampai cemerlang. amin.
ii. Nak drive kereta dengan serius.
iii. Nak belajar masak.
iv. Taknak banyak bercakap. Senyum je. Kot2 ada yang terpikat. wiwwiit. *angan2

4 MANUSIA PALING SAYA SAYANG
i. Ibu bapa adik beradik dan ahli keluarga
ii. Rakan2 yang bijaksana dan dirindui
iii. Para blogger yang dikasihi. wahwah.
iv. Mereka yang menyappot saya sehingga saya berjaya kini. Macam award ABP plak *malu.

4 HABIT BURUK
i. Tido berdengkur. huhu. Taktau macam mana nak baik.huaaaaaa
ii. Kuat tidur.
Suka mentelahap banyak makanan macam tak pernah jumpa makanan yang sedapsedap. arghhh. Lihatlah pinggangku, rampingkan. (ni lah rahsia kejayaan, so, korang2 lepasni tayah diet2 da)
iii. Takde mood da nak LI.
iv. Suka bercakap dengan nada laod speaker. PUAS !

4 PERKARA YANG SAYA FOBIA
i. Tertidur dalam kelas lantas dikejutkan guru yang amat garang. mnggigil2 mak.
ii. Mangsa kerakusan aku sebab kaki ku berada di kepalamu. Janji dah tak mau tido ganas2 lagi wahai rumetku.
iii. Cicak masuk baju aku. euwwwwww....
iv. Makan nasi lemak terjumpa anak kuda laut. Haha. Geli tapi comel. saiz macam ikan bilis.

4 SEBAB JOIN CONTEST
i. Aku tengah rajin tapi kekurangan idea.
ii. Nak mencuba nasib sahaja.
iii. Habiskan masa sebab nak masuk ke kamar tidur sudaa.
iv. Dapat ramaikan kenalan kan..

P/S ; Lecturer nak datang melawat ofis esok. Takut. Bai. Nak tidur awal. Jangan mimpi ngeri dah la. Doakan yang terbaik esok..heeeee..

Opss. Nak tag kawan2 aku. Napeace. Alexa. Aisya.Nelly. Kida Sila jalankan tanggungjawab korang. Babai. ;)














3 comments: