Friday, September 14, 2012

Ini bukan rekaan !

Assalamualaikum.

Cehceh tajuk nak ngancem ! Minggu ni minggu pertama kuliah. Tengok sillibus dia macam nak gugur jantung. Ingatkan nak drop math engine, ciss macam tak dapat je sebab sillibus dia macam lain. Kene belajar SETS balik, and dengan lebih detail including switching algebra bagai.  Kusangkakan panas sampai ke petang rupanya ribut di tengah hari.. *mentang-mentang cuaca kat sini tak menentu, terus nak tukar quotes*..ni tak masuk lagi chapter-chapter yang lain...

And you all nak tau, aku kene ambil CHEMISTRY balik..apakah ? most of the sillibus in chemistry ni budak-budak matriks dah belajar, then lecturer expect semua orang dah tau ? Fine, aku yang kene kejar-kejar lah ni nampaknya. Roomates aku ada budak Sains Kimia peh mantap tengok notes chemistry dia masa kat matrik, cantik kemas dan rasa nak jilat-jilat je..dah lah pandai, baik, sopan..terpana aku haha...aku yang dah 4 tahun tinggalkan chemistry tetiba kene refresh balik =.=  terkejut beruk pun ada jugak. Sabar jelah..niat nak belajar kerana Allah kan ? ^^

Apa lagi aku nak bebel? Biologi pun aku kene ambil, tak pernah-pernah.. tapi senior kata takde lah belajar menghafal 24 jam, ada jugak calculation :)

p/s : Pergi pantai petang tadi and its awesome Subhanallah ! 20 minit kena jalan kaki sikit, kalau ada basikal ni rasa ala-ala homestay pulak..nak snap gambar banyak-banyak pun kamera takde...huhu




1 comment: