Tuesday, May 31, 2011

KOPAK-KOPAK DINDING PART 1

Assalamualaikum..

Hye, lama sudah aku tak menjengah blog. Ke mana pergi ? Bawa diri ke ? Mungkin lah.
Merajuk rasa nak lempang-lempang je blog ni sebab ta boleh nak log in gune yahoo mail.
Nak register google segala huh, mengada-ngada.

Baik lah kita lompat ke topik utama pada petang yang indah permai ni. Kelmarin 29 Mei 2011 telah berlangsungnya majlis bertandang untuk wedding abang aku. Soooooooo, seminggu sebelumnya teramat-amat busy nyah oiii sebab akak-akak aku belum balik, aku lah yang tolong itu ini. Kahkah tak hagak hagak itu ini , padahal ...........

Owh mungkin entri kali ni sangat-sangat panjang dan rasa-rasa aku macam nak buat entri secara syok sendiri, sesiapa yang tiba-tiba rasa mual, silalah kembali ke pangkal jalan yer sayang~sebab tu ada part-part...

Abaikan lah tajuk entri tu kalau tak paham, aku suka merujuk kopak-kopak dinding tu utk sesuatu majlis kahwin sebab dedulu kan ada cerita hape entah kat tv yang lawak dia tahap nak terputus urat kentut bila diorang nyanyi lagu kopak-kopak dinding time kenduri kahwin, aku tak ingat sebab dah berabad lalu..hihi

Yang aku tak boleh bla masa rewang bungkus-bungkus kerepek malam-malam, jiran aku cerita lah pasal masa dia pergi klinik, dialognya begini "Nak, makcik ni nak mintak la ubat ketutat, kaki makcik ni macam dah banyak je kutil-kutil ni "
Budak laki, " (Sambil garu-garu kepala), KETUTAT ?? Sakit apa tu makcik, setahu saya masa belajar dulu sakit KETUAT adalah.."
Haha, makcik tu pun cakaplah KETUTAT ke KETUPAT pun apa-apa jelah.....dengar je makcik tu cerita memang terus je nganjing panggil makcik ketutat makcik ketutat....tergelak macam orang gila pun ada.

Kisah ke 2 Bersama ketek (monyet) - Kawasan kampung kitorang kan memang banyak kelapa sawit, so ketek-ketek bersama lotong dan spesies yang sewaktu dengannya memang banyak la merayau-rayau. Macam pelarian pun ada panjang-panjat bumbung memang gila desperate itu monyet macam tak cukup tempat nak bergayut sakan. Bila dah pasang perangkap konon-konon kita boleh lah tangkap dia tak pun takut-takutkan dia, tak pasal-pasal monyet tu kat sebelah dia je dan pandang makcik tu macam makhluk innocent, makcik tu pulak yang berlari kebapak-bapakan berpeluh-peluh termengah-mengah sebab badan dia agak berisi, aku rasa dah boleh kurus la, dia lari baton masuk rumah terus call polis sebab nak mintak nombor PERHILITAN.. haha.. rakus betul. Lagi dia cerita monyet yang renung dia tu dah rupa macam alien , wah ! Maju sungguh cakap alien sebab ada rambut kat tengah-tengah kepala je. (mungkin utusan dari planet almarikhun~~).

Malam-malam buta baru lah ingat nak balik rumah bila memasing  dah galak bercerita. Kekadang best sungguh kan bila dah bercampur ngan orang-orang tua ni. Rasa macam kita sentiasa kelihatan muda dikalangan mereka.. uwekkkk~~


1 comment: