Friday, August 31, 2012

Sudah tiba saatnya...................

Assalamualaikum..

Esok dah nak berangkat. Ke mana ? Bunyinya macam ke oversea je~ Preparation almost done urm urm 80% maybe? MAYBE ? Alah yang 20% tu lebih kepada mental je hewhew. Mental dan emosional.   Jauh tu ke pantai timur. Alhamdulillah dulu negeri tu yang menjadi idaman kalbu untuk aku kunjungi sebab banyak pantai dengan laut. Bukan tak pernah pergi, pernah je sebab 2 orang akak aku pun study kat terengganu and kelantan. So dapatlah rasa puput-puput bayu angin pantai timur itu. Tak sangka pulak Allah bagi rezeki aku study kat sana jugak. Dulu hantar orang je, sekarang diri sendiri yang dihantar :")

Hari ni hari terakhir aku nak bergolek-golek kat rumah. Sedihnya. Dah tak boleh nak bangun lambat. Kali terakhir aku bangun pagi-pagi masa dekat Poli jelah dulu except nak solat subuh la kan ? Then tumbang balik. Esok gerak pukul 5.30 pagi insyaAllah. Eh apasal aku rasa macam karangan lawatan sambil belajar ni ? Ah alang alang kan, then, stay homestay dekat KT..then then urm ini yang aku dedor ni..register day ! Oh My Allah ! Mesti macam-macam orang aku jumpa an..tetiba teringat first time masuk Poli.............................................once upon a time..






Okey tension tunggu loading nak upload gambar sem 1 dulu :"( Kalau tak mungkin dah betambah syahdu heh.


Dan aku bakal rindu dengan classmate aku huaaa. Untuk budak yang setia duduk sebelah aku untuk 3 tahun berturut-turut, Eira lepas ni tak boleh dengar kau gelak besar, kita urut-urut kalau dua-dua ngantuk, tolong menolong untuk meniru masa kuiz, snap-snap gambar kalau boring sangat, pasang telinga kalau budak dua orang belakang tu mengumpat hoi kembang kempis kembang kempis je telinga ni kan :")

Dah of course aku rindu budak 2 orang yang ala-ala mu'alaf tu Bino and aidil, siapa nak bagi tiru kitorang, siapa lah yang nak jadi radio karat, siapa nak berbual macam esok hari takkan menjelang tiba, siapalah yang nak gaduh-gaduh tuduh menuduh siapa paling gemuk, hei kalau cerita pasal korang memang takkan habis lah kan. I'll miss that moment :") Dan takkan ada orang lagi yang menjengah ke rumah kitorang dengan bawa 'belaannya' especially kau yer BINO !

Untuk budak-budak rumah, merangkap rakan sekelas, Juwana Mai Fiza Seela and Eira..aku nak cakap korang adalah besties aku yang paling-paling aku sayang. Kita dah macam family. Buruk baik luar dalam kita semua kita dah tau kan. especially Eira dan Juwana. Kita kan sebilik hewhew. Kepala semua pun sekutu je.  Juwana...bedtime story kita pun berhenti setakat tu je...............Eii banyaknya nak story pasal kita semua. No words can describe :"( macam permata yang dicari, susah nak jumpa, tapi sekali dapat, kita kena simpan...*tetiba

#dengar lagu winter sonata tanpa suara.

Huaa semestinya aku rindu dekat family aku. emosional tahap petala ke lapan mengalahkan orang belajar oversea kata mak jemah. Sekarang tak boleh balik tiap minggu selalu. Ni pun boleh dikira setahun kurang lebih 5 kali je aku balik kot. Tambang je dah bole beli kfc 5 kali haha. Mudah-mudahan semuanya dipanjangkan umur especially mak ngan abah...........................orang yang banyak berkorban untuk aku :")

Habis dah buat dedikasi ? Okey okey last para. Aku selesema n batuk ni. Risau jugak mudah-mudahan Allah bagi sembuh cepat. Mana taknya, makan ubat kali terakhir pun 3 tahun yang lepas muahahaha..abah aku pun tak sihat, demam n cirit birit. Doakan kitorang semua sihat yer. Abah aku dah give up tanak ikut hantar aku kan. Tapi mana boleh, takde kumbang langsung karang, abang aku dah la kerja. Kami-kami kan perempuan yang ayu lagi sopan santun.....*guruh berdentum*

Anyway doakan segala urusan aku dipermudahkan Allah baik di sana di sini dan di sinun. Risau dapat kawan yang macam-macam pe'el, urusan study aku, n banyak lah lagi...amin Ya Allah :")

Doakan perjalanan kami selamat pergi dan family aku selamat pulang :)





1 comment:

  1. haha.. guruh berdentum.. tak ley bela betol.. haya.. jage diri baek2 kat sane... miss u babe.. ^^

    ReplyDelete